Întâmplările ultimei săptămâni

 Marți, 15 iunie, am vizitat Centrul de Urgență pentru victimele violenței domestice. Deoarece acest centru este în subordinea PMB, am fost însoțită de domnul viceprimar Horia Tomescu. Acesta este un centru secret, nu pot da niciun fel de informații,  doar poveștile pe care le-am aflat acolo de la doamnele care se ocupă de acest centru și care fac un lucru extraordinar. 
Doamnele director și doamnele psiholog ne-au dezvăluit câteva din poveștile foarte triste care aduc femeile la acest centru. Majoritatea vin în toiul nopții cu copiii în brațe. Unii dintre acești copii trebuie școlarizați și cel puțin pentru sectorul 1, m-am oferit să le ajut pentru că sunt cazuri sociale. Încă o dată zic, fac ce îmi stă în putință pentru că sunt și în comisia de educație din cadrul Consiliului local S1.. 


O problemă greu de rezolvat este problema alocațiilor copiilor care de obicei se strâng într-un cont al cărui unic beneficiar este tatăl.  Procedurile de schimbare a beneficiarului și, implicit, realizarea tuturor procedurilor durează foarte mult și implică multe drumuri pentru că persoanele care beneficiază de serviciile centrului vin din toate sectoarele Bucureștiului dar și din țar ă. În acest sens, ajung la subiectul vizitei, deoarece am insistat să merg la acest centru pentru a afla mai multe detalii despre cum am putea avea un astfel de centru în Sectorul 1. Doamnele de aici ne-au explicat că ar fi extraordinar să avem câte un mic centru în fiecare sector deoarece ar mai reduce presiunea de pe centrul dumnealor, pentru că, da, vin și persoane din țară, nu doar din București. În discuțiile despre acest domeniu ne-au zis că cea mai plăcută senzație este să știi că ai niște paturi pregătite pentru orice persoană care are nevoie de ajutor în toiul nopții. Pentru că s-au confruntat cu multe cazuri disperate.

Dincolo de detaliile practice și pragmatice, a fost cea mai impresionantă întâlnire și vizită e până acum. Chiar nu aș fi crezut că există astfel de întâmplări triste și chiar trebuie să ne implicăm și ajutăm cu orice putem. 

Și, în ultimul rând, am avut alegeri în filială. Eu nu am candidat la nimic. Pentru că am o perioadă grea și pentru că citesc de obicei, scriu un citat pe care mi-l povestesc mie însămi pentru că vine de la un scriitor pe care îl apreciez cel mai mult: “Jung was absolutely right about one thing. We are occupied by gods. The mistake is to identify with the god occupying you.” — Michael Ondaatje

Întâmplător coperta cărții se potrivește cu ce am scris mai sus. 

Published by Iulia Halatz

She is primarily a teacher of English. Also her mind is lured by goodies like finance, economics, interest rates, the stock market, as she has a hankering for how the money is made. Nevertheless she is a dreamer on a cloud...As dreams cost nothing... On ordinary days she is a word-weaver for everything and everything that breathes. On the best of days she just follows the seasons by means of bike, skis, or roller-skates. She is grateful to all colors of the world and to people who read, smile and drop a line here, or on her email. Contributing author for 5 Medium.com publications, Spillwords.com and Anthology Volume I: Writings from the Sudden Denouement Literary Collective.

One thought on “Întâmplările ultimei săptămâni

Leave a comment

Design a site like this with WordPress.com
Get started